Πέμπτη 30 Απριλίου 2020

"Μετά το συμπόσιο" του Γιούκιο Μισίμα

Συγγραφέας: Yukio Mishima
Τίτλος πρωτοτύπου: Utage no Ato (After the Banquet)
Είδος έργου: Μυθιστόρημα
1η έκδοση στην ιαπωνική γλώσσα: Τόκιο 1960
Ελληνικός τίτλος: Μετά το συμπόσιο
Μετάφραση: Ντίνα Κισκίνη
Επιμέλεια: Δήμητρα Ασημακοπούλου
Διορθώσεις: Γιάννης Λόλας
Εκδόσεις: Παρατηρητής
Σειρά: Λογοτεχνίες της Άπω Ανατολής
Έτος έκδοσης: 1986




Μία από τις σπουδαιότερες μορφές του λογοτεχνικού στερεώματος, ο Ιάπωνας Γιούκιο Μισίμα, σόκαρε και δίχασε την παγκόσμια κοινή γνώμη με την τελετουργική του αυτοκτονία στις 25 Νοεμβρίου του 1970, την ίδια μέρα που ολοκλήρωσε την τετραλογία του «Η θάλασσα της γονιμότητας». Πολλά έχουν γραφτεί για την προσωπικότητα και την ιδεολογία του Γιούκιο Μισίμα. Χαρακτηριστική είναι η ιστορία για μια φωτογραφία του Αγίου Σεβαστιανού τρυπημένου με βέλη που υποτίθεται ότι ενέπνευσε την πρώτη πράξη αυνανισμού του νεαρού Γιούκιο (αργότερα ο Μισίμα φωτογραφήθηκε σε ιδιαίτερα ερωτικές πόζες αναπαριστώντας το μαρτύριο του αγίου). Ο συγγραφέας που χαρακτηρίστηκε πατριώτης αλλά και φασίστας, παρανοϊκός αλλά και ιδιοφυής, αλαζόνας και μιλιταριστής, άφησε πίσω του ογκωδέστατο λογοτεχνικό και δοκιμιακό έργο καθώς και 9000 σελίδες ανέκδοτης δουλειάς. Δύο φορές υποψήφιος για το Νόμπελ Λογοτεχνίας (το 1965 και το 1967), έγραψε 23 μυθιστορήματα, 40 θεατρικά έργα Καμπούκι και Νο (η πλειοψηφία των οποίων ανέβηκε με επιτυχία όσο ζούσε ακόμα ο συγγραφέας), περισσότερα από 90 διηγήματα, δεκάδες ποιήματα και ταξιδιωτικά και εκατοντάδες άρθρα και μελέτες. Ανεξάρτητα από το ποιες ιδέες υπερασπιζόταν, ο Μισίμα χαίρει της παγκόσμιας αναγνώρισης κοινού και κριτικών για το αφηγηματικό του ταλέντο. Η πένα του, οξυδερκής και ευαίσθητη, μας έχει χαρίσει εικόνες απίστευτης λεπτομέρειας και ομορφιάς και μας έχει ταξιδέψει στα άδυτα μιας κουλτούρας στωικής και λιτής.

(Απόσπασμα αφιερώματος στον συγγραφέα από την ιστοσελίδα http://lexima.gr/)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου