Σάββατο 15 Μαΐου 2021

«Έρχονται τα ρομπότ» του Ισαάκ Ασίμοφ

Ένα ακόμα έργο του Ισαάκ Ασίμοφ παρουσιάζουμε στο ιστολόγιο, τη συλλογή διηγημάτων και νουβέλων με τίτλο Έρχονται τα ρομπότ, στην οποία παρουσιάζονται για πρώτη φορά οι περίφημοι «Τρεις Νόμοι της Ρομποτικής». Με αυτούς, όπως εξηγεί και ο ίδιος ο συγγραφέας, τα ρομπότ του αποκτούν νόημα κι ένα είδος ανθρώπινης υπόστασης που θα του δώσει την ευκαιρία να στήσει πάνω τους μια ολόκληρη μυθολογία και ορισμένες ιστορίες που πηγαίνουν πέρα από τα όρια του λογοτεχνικού αυτού είδους.

Θα ακολουθήσει σύντομα η παρουσίαση του Opus Magnum του συγγραφέα, που δεν είναι άλλο από τη Γαλαξιακή Αυτοκρατορία.

Συγγραφέας: Isaac Asimov
Τίτλος πρωτοτύπου: The Rest of the Robots
Είδος έργου: Διηγήματα και νουβέλες επιστημονικής φαντασίας
1η έκδοση στην αγγλική γλώσσα: Doubleday, 1964
Ελληνικός τίτλος: Έρχονται τα ρομπότ
Μετάφραση: Ανδρέας Ρικάκης
Εκδόσεις: Κάκτος
Έτος έκδοσης: 1977






[...] Έχοντας όλ' αυτά στο μυαλό μου, ξεκίνησα, το 1940, να γράψω τις δικές μου ιστορίες με ρομπότ -όμως ιστορίες με ρομπότ μιας διαφορετικής άποψης. Ποτέ, μα ποτέ, ένα δικό μου ρομπότ δεν θα στρεφότανε, ηλίθια, ενάντια στο δημιουργό του για να επιδείξει, έτσι, χωρίς κανέναν άλλο σκοπό, και για μιαν ακόμα ανιαρή φορά, το έγκλημα και την τιμωρία του Φάουστ. Ανοησίες! Τα δικά μου ρομπότ θα 'ταν μηχανές σχεδιασμένες από μηχανικούς, όχι ψευτοάνθρωποι κατασκευασμένοι από βλάσφημους. Τα ρομπότ μου θα αντιδρούσαν σύμφωνα με την ορθολογιστική γραμμή που θα βρισκότανε μέσα στους «εγκεφάλους» τους ήδη από τη στιγμή της κατασκευής τους [...]

Πηγή: https://www.politeianet.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου