Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2020

«Και να καθαρίσουμε τους κακομούτσουνους» του Μπορίς Βιάν

Συγγραφέας: Boris Vian
Τίτλος πρωτοτύπου: Et on tuera tous les affreux
Είδος έργου: Μυθιστόρημα
1η έκδοση στη γαλλική γλώσσα: Éditions du Scorpion, 1948
Ελληνικός τίτλος: Και να καθαρίσουμε τους κακομούτσουνους
Μετάφραση: Ρένα Χατχούτ
Εκδόσεις: Γράμματα
Σειρά: Λογοτεχνία
Έτος 1ης έκδοσης: 1981




Αντιλαμβάνομαι ότι με περνάει γι' αδερφάρα και σκάω στα γέλια.
- Φυσικά!... της λέω, μη φοβάσαι, ούτε οι άνδρες μ αρέσουν, αν τυχόν με παρεξήγησες... αλλά αυτό που μ ενδιαφέρει ιδιαίτερα είναι η καλή κατάσταση του σώματός μου... και γι αυτή τη δουλειά, τίποτα δε φτάνει τον αθλητισμό.
- Ω! απαντάει, σουφρώνοντας τα χείλια... δε θα σου κάνω κακό.
Είναι φανταστικά όμορφη, αν την προσέξεις, μέχρι που θα έφτανα σχεδόν να παραβιάσω τους προσωπικούς μου κανόνες. Αλλά διάβολε, έχω αποφασίσει... λοιπόν... το αμολάω... έχω αποφασίσει να μείνω παρθένος μέχρι τα είκοσί μου. Μπορεί και να ναι εντελώς ηλίθιο, αλλά βάζεις κάτι τέτοιους σκοπούς στη ζωή σου όταν είσαι νέος. Είναι όπως όταν περπατάς άκρη άκρη στο πεζοδρόμιο ή φτύνεις στο νιπτήρα δίχως ν αγγίζεις τις άκρες... αλλά δεν μπορώ και να της το πω, βέβαια... τι να κάνω λοιπόν;


Πηγή: https://www.protoporia.gr/

Πρόκειται για ένα απολαυστικό μυθιστόρημα, γραμμένο με τον χαρακτηριστικό εικονοκλαστικό τρόπο του Μπορίς Βιάν (1920-1959), που θα μπορούσαμε να το δούμε ως ένα σουρρεαλιστικό μείγμα αστυνομικής ιστορίας, επιστημονικής φαντασίας και σάτιρας. Δημοσιεύθηκε το 1948 με το λογοτεχνικό του ψευδώνυμο -το alter ego του- Vernon Sullivan.

Η. Ο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου